Jak zostać ekspertem SEO

Jak zostać ekspertem SEO

Jeśli chodzi o świat SEO, mamy do czynienia z ciągle zmieniającą się branżą. Czy warto zadać wszystkie poniższe pytania i wiedzieć, jak zostać ekspertem SEO? Sprawdźmy to.

Dynamika branży SEO

Od samego początku musieliśmy jasno powiedzieć, że SEO bardzo się zmienia. Czasem nawet tydzień po tygodniu. Ostatnie lata doprowadziły do ​​ukształtowania się na rynku profesji specjalisty SEO, dlatego bez problemu możemy wymienić wszystkie umiejętności, jakie powinien posiadać specjalista SEO oraz zadania, z którymi będzie się mierzyć. Z szeroką gamą już zbudowanych narzędzi, po prostu zbyt dobrze jest wiedzieć, a nawet wydarzeń branżowych, których nie możemy przegapić.

Wiedza teoretyczna ekspertów SEO

Mimo to lista pytań, które ekspert SEO powinien znać, znacznie się wydłużyła. Nikt tak naprawdę nie mówił, że będzie łatwo. Na poziomie czysto teoretycznym ekspert SEO powinien: rozumieć, jak działają sieci komputerowe, wykazać się zrozumieniem podstawowych technologii internetowych, a także wiedzieć, czym jest adres URL iz jakich konkretnych części się składa. W tym celu musi wiedzieć, czym są www, http, https i http2. Eksperci SEO powinni znać wszelkie dyrektywy blokujące plik robots.txt. Ważne są imiona i nazwiska założycieli Google oraz usług pośredniczących. Z biegiem czasu eksperci powinni poznać bardziej zaawansowane operatory wyszukiwania i wiedzieć, czym jest DNS. Powinieneś też dużo wiedzieć o Google Analytics i rozumieć wszystkie podstawowe zasady budowania linków.

Kompetencje ekspertów SEO

Jak zostać ekspertem SEO
Jak zostać ekspertem SEO

Chcąc zostać ekspertem SEO, oprócz ukończenia dobrej szkoły, powinniśmy również stale doskonalić swoje umiejętności. Branża SEO jest specyficzna, ponieważ wymaga więcej praktyki i umiejętności niż pełna szkoła. Co więcej, dodajmy, że na dzień dzisiejszy w Polsce nie ma szkół SEO. Dobry ekspert SEO powinien posiadać nie tylko umiejętności programisty, ale również umiejętności informatyka. Musi również znać podstawowe języki programowania, umieć tworzyć strony internetowe, a także znać tematy związane z serwerami i bazami danych. Ekspert SEO powinien być również ekspertem od marketingu internetowego. Zasady rządzące wymaganiami nie są obce ekspertom SEO. Ci, którzy zajmują się SEO zawodowo, muszą dawać klientom to, czego oczekują, więc powinni być w pełni świadomi tego, czego rynek oczekuje od danej usługi i produktu. Konieczne jest zrozumienie rynku, umiejętność włamania się do wolnej niszy i przeanalizowanie konkurencji. Byłoby wspaniale, gdyby specjalista SEO był również zaznajomiony z mediami społecznościowymi i PR. Dystrybucja wszystkich gotowych treści jest niezbędnym elementem dobrze przeprowadzonej kampanii marketingowej, jednak to ona w dużej mierze odpowiada za rozpoznawalność marki. Istnieje również potrzeba nawiązywania i utrzymywania bliskich kontaktów z wydawcami, blogerami i innymi decydentami. Jeśli chcemy być ekspertami SEO, musimy poszerzać naszą wiedzę z zakresu content marketingu i umieć poprawnie pisać. Bez bloga trudno odnieść sukces w Internecie. Dlatego potrzebny jest ktoś, kto potrafi dostarczyć ciekawe treści i przekazać je czytelnikom w bardzo atrakcyjny sposób. Dzięki blogowaniu możliwe jest zbudowanie całej sieci linków i generowanie ruchu na docelowych stronach. Ponadto ekspert SEO powinien mieć wszystkie dobrze rozwinięte umiejętności analityczne. Ekspert SEO nic sobie nie daje, więc ograniczanie się do spełniania narzuconych mu wytycznych ma niewielką wartość. Skuteczne pozycjonowanie wymaga ciągłej analizy online. Analiza powinna obejmować sam ruch na stronie, a także linki przychodzące i wydajność strony w wynikach wyszukiwania. Ponadto ekspert SEO powinien rozumieć projektowanie stron internetowych. Wygląd danej witryny internetowej ma ogromny wpływ na to, jak postrzegają ją internauci. Nie chodzi tylko o piękną i przejrzystą szatę graficzną, ale także o wyświetlanie treści, rozmieszczenie poszczególnych elementów oraz szeroko pojętą interaktywność. Każda zmiana funkcjonalności serwisu przyciągnie nowych zwolenników i przysporzy wielu wrogów. Każdy ekspert SEO powinien o tym wiedzieć. Jak widać, droga do zostania ekspertem SEO polega głównie na opanowaniu pewnych umiejętności. To bardzo ważne, aby ciągle się rozwijać. Wiele osób zajmuje się tą dziedziną, więc bez problemu znajdziemy wiele szkoleń i kursów, które pomogą nam poszerzyć wszystkie nasze umiejętności. Spodoba się to zwłaszcza tym, którzy wolą brać udział w kursach niż samodzielnie zagłębiać się w książki. Na koniec dodam, że literaturą w przypadku nauki SEO powinien być dobry blog internetowy. Zawsze mają coś nowego i naprawdę możemy się wiele nauczyć. Czy warto być ekspertem SEO? Absolutnie. spójrz sam.